Monday, November 21, 2016

empanaditas de ate


tretí vianočný recept nepatrí k tým tradičným, ktoré pečiem každý rok, ale aj pre mňa je to novinka. pôvodný recept na empanaditas alebo plnené sladké taštičky napísala na svoj blog moja mexická kamarátka pily. na prvý pohľad ma zaujal a musela som ho vyskúšať. koláčiky nám chutili a preto som sa rozhodla, že sa s vami podelím aj o tento recept :)

budeme potrebovať:

125 g maslo
125 g krémový syr (napr. philadelphia alebo lúčina)
260 g hladká múka
3 PL kryštálový (alebo trstinový) cukor

džem (alebo iná náplň podľa chuti)


vo väčšej miske zmiešame maslo a krémový syr (oba musia mať izbovú teplotu).


k maslovo-syrovej hmote primiešame cukor.


múku preosejeme do menšej misky a postupne ju vmiešavame do cesta (zo začiatku sa to dá vidličkou, ku koncu treba použiť ruku). vymiesime relatívne kompaktné cesto.


cesto zabalíme do fólie a urobíme z neho disk, ktorý vložíme do chladničky na pol hodinku.


schladené cesto poprášime múkov a rozvaľkáme na hrúbku 2 až 4 mm.


vykrajujeme kolieska,


ktoré naplníme (ja som použila dulovú marmeládu a predtým malinovo-orechovú plnku, ale fantázii sa medze nekladú). okraje koliesok navlhčíme (buď vaječným bielkom alebo vodou), preložíme na polovicu a stlačíme vidličkou.


ja som robila malé kolieska ale samozrejme môžu byť aj väčšie (vmestí sa do nich viac plnky :) )


taštičky poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme v rúre predhriatej na 180°C asi 15 minút. ako vidíte koláčiky nenarastú, takže ich môžete naukladať jeden vedľa druhého. z tejto dávky som urobila 38 taštičiek.







No comments:

Post a Comment